טונה לתינוקות מאיזה גיל

מאיזה גיל מותר לתת טונה לתינוק

שלום לך, אני אמא בת 32 לילד בן חצי שנה וילדה בת 6. אני לא תזונאית, אבל הייתי בסביבה מספיק כדי להיות מודעת ליתרונות של אכילת דגים. ניסיתי להאכיל את בני בטונה פעם בשבוע. הוא אוהב את זה וזו דרך נהדרת עבורי לגרום לו לאכול טונה. תהיתי אם זה בטוח לתת טונה לילד בן שנתיים. אני יודע שלא מומלץ לתת שימורי טונה לילד בן שנתיים, רק טונה טרייה, אך האם זה בטוח לתת לבני טונה?

תשובת ד”ר גרין: לא הייתי ממליץ להאכיל את תינוק הטונה שלך, בין אם משומר ובין אם טרי, עד גיל שנה לפחות. כדי שילד יאכל טונה בבטחה, הוריו צריכים להיות בטוחים שהטונה הייתה משומרת במים בלבד, ולא בשמן. מכיוון שילדים בני חצי שנה עדיין מפתחים את המערכת החיסונית שלהם, הם נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בזיהום מחיידק בשם Clostridium botulinum. חיידק זה מייצר רעלן שעלול לגרום לסכנת חיים של הרעלת מזון. החיידקים גדלים בתנאים אנאירוביים (לא נחשפים לאוויר). בגלל סיכון זה, ה- FDA ממליץ לילדים מתחת לגיל 3 לא לאכול טונה, בין אם משומרים או טריים.

ילד יקבל תועלת בריאותית באותה מידה מאכילת סלמון כמו טונה. ניתן להשיג סלמון בצורה משומרת, או טרי במחלקות דגים בחנויות מכולת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *