באיזה גיל לומדים צבעים

הגיל בו מתחילים ללמוד צבעים יכול להשתנות מאוד. יש תינוקות שמתחילים ללמוד שמות צבע כבר בגיל חודשיים או שלושה, ואילו אחרים לא מתחילים רק לפני שישה חודשים. ככלל, ככל שמוקדם יותר מתחיל ללמוד צבעים, כך גדל הסבירות שידע צבע ייבנה ויגדל עם הגיל.

רק מיעוט מהילדים מגלה מודעות לשמות צבע עד גיל שתים עשרה חודשים. פחות ממחציתם למדו בהצלחה שמות של שבעה מתוך שמונה צבעים על ידי ארבעה עשר חודשים, ורק שליש מסוגלים בעקביות למנות שבעה צבעים על ידי שמונה עשרה חודשים. מחקר שנערך על ידי ברלין, מרמלשטיין ומרוויס (1981) מעלה שילדים רבים לא ילמדו להשתמש בשמות צבעוניים עד לסביבות יום הולדתם השני.

מעניין שילדים שאין להם שם לצבע עדיין יכולים לזהות אותו כשרואים אותו. עם זאת, ללא שם, קשה לזכור את הצבע. הדבר נכון גם לגבי מילים או סמלים כתובים כמו מספרים ואותיות שאינם מלווים בתוויות. בהמשך החיים אנחנו כמעט ולא זוכרים אותם בכלל. לדוגמא, אם ההורים שלך מעולם לא סיפרו לך איך קוראים למכונית הילדים הראשונה שלך כשהיית קטנה, אולי אפילו לא תוכל לזכור איך היא נראתה. גם אם אתה זוכר את זה בפירוט, אתה כנראה לא יודע את השם שההורים שלך נתנו לו (או אולי הגית לבד).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *