באיזה גיל לומדים לספור

הגיל בו לומדים לספור הוא מדד להתפתחות הקוגניטיבית של הפרט. עקומת למידת השפה היא מדד להתקדמות רכישת השפה. התפתחות הבנת השפה ו / או אוצר המילים היא מדד להתפתחות כישורי החשיבה הלוגיים של הילד. רמת הידע של שפת הילד כפי שמעידה ידיעת הפרט את מבנה השפה היא מדד להכרת האדם את השפה ו / או הבנת השפה. מספר המילים או הביטויים הוא מדד ליכולתו של הילד לתפוס את מושג המילה. מספר השנים שהילד בילה בלימוד השפה של הילד הוא מדד לרמת ההתפתחות של הילד. המחקר שדווח הוא מדד לקשר בין התפתחות השפה של הילד, רמת ההכנסה של הילד והתפתחותו האינטלקטואלית של הילד.

תוצאות המחקר הצביעו על כך שילדים שנולדו בשנות השישים נוטים יותר להיות אנאלפביתים מאשר ילדים שנולדו בשנות החמישים והשישים. המחקר גם הצביע על כך שלכל עלייה של נקודה אחת באורך גיל הילד בלידתו, הסבירות להיות אנאלפביתים גדלה ב -1.6 (p <0.05). המחקר לא בדק את הקשר בין כמות השפה שהילדים דיברו לבין מנת המודיעין שלהם. מחקרים אחרים הראו כי ילדים הדוברים שפות שאינן אנגלית בלידה נוטים יותר להיות אנאלפביתים מאשר אלה המדברים אנגלית רק בלידה. המחקר גם לא בחן את הקשר בין כמות השפה שהילדים דיברו לבין הגיל הממוצע שלהם בלידה. מחקרים אחרים מצביעים על כך שהגיל הממוצע בלידה לילדים המדברים אנגלית בלבד בלידה נמוך יותר מאשר אצל אלה הדוברים שפות שאינן אנגלית בלידה. ממצאי המחקר היו תואמים למחקר קודם שהצביע על כך שילדים שדיברו שפות שאינן אנגלית בלידה, היו בעלי סיכוי גבוה יותר להיות אנאלפביתים מאשר אלו שדיברו שתי שפות בלידה. המחקר העלה גם כי ההסתברות להיות אנאלפביתים או אנאלפביתים בלידה היא מנבא חזק יותר למרווח המודיעין מכל גורם אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *